Behandling med Instrument Assistert Bløtvevsbehandling

Behandling med Instrument Assistert Bløtvevsbehandling

Visste du at våre kiropraktorer tilbyr behandling med IASTM?

IASTM står for Instrument Assisted Soft Tissue Mobilisation eller på norsk: Instrument Assistert Bløtvevsbehandling.

Enkelt forklart er dette et metallverktøy man kan bruke under behandling. Verktøyet tillater terapeuten å jobbe dypere med bindevevet, muskler og sener. Denne teknikken brukes til å behandle bløtvevsproblematikk i muskler, fascia, arrvev, sener og senefester.

Hensikten med behandlingen er å øke sirkulasjonen og skape en betennelsesreaksjon, slik at kroppen kan hjelpe seg selv.

Selv om det høres ut som en kraftig behandling og enkelte ganger kan føre til lette bloduttredelser oppleves det sjeldent smertefullt. Ofte ser vi umiddelbar smertelindring og økt bevegelighet ved bruk av dette verktøyet i kombinasjon med kiropraktisk behandling.

Designet gjør behandlingen lettere å utføre, minimal belastning for behandlerens hender og maksimal vevspenetrasjon.

Behandlingen kan hjelpe mot:

• Senebetennelser (Tendinitt)
  • Tendinoser
  • Carpal tunell syndrom
  • Plantar fascitt
  • Tennis og golf albue
  • Arrvev
  • Beinhinnebetennelse
  • Akilles problematikk
  • Muskelknuter

Sliter du med stram muskulatur, senebetennelser eller beinhinnebetennelse og ønsker å prøve det ut?

Ta kontakt på Facebook eller på tlf 700 66 465 så hjelper vi deg å sette opp en time.

Du kan også bestille time ved å trykke her

GRATIS trening og rehabilitering!

GRATIS trening og rehabilitering!

Aktivitet er viktig i kombinasjon med behandling!

Aktivitet er viktig ifm behandling og betring👌 Nyare studiar syner at om du er i aktivitet rett etter leddkorrigerande behandling, kan du ha opptil 50 % betre effekt av behandlinga. Dette er grunna at du då stimulerar hjerna til å “omprogrammere”  bevegelsesmønsteret ditt, til eit nytt og betre eit som eit resultat av behandlinga. 5 – 10 minutter er nok! Visste du at når du er i behandling her kan du samstundes trene GRATIS? Og Mandag, Onsdag og Torsdagar frå kl. 15-16 er vår fysio tilgjengleg for å hjelpe deg om du treng det i treningsavdelinga 🙂 Med den finaste utsikta! Vi har;
– Slynger
– Kardio (tredmølle, sykkel, stepmaskin, romaskin).
– Apparat
– Benk
– Kettlebells
– Band, catslides, ballar i ulike str,
– Bosuballar (halve),
– Ribbevegg.

Kom gjerne innom, eller ta på lette kle neste gong du skal ha i behandling på Optimal! Vi har to separate dusjar om du vil nytte deg av det. Nye flotte bad!

Fordi vi vil at terskelen for bevegelse og lett trening skal vere lav, og overkommelig for deg! Vi bryr oss og vil at alle her skal ha raskast mulig betring!

Ønsker alle ei God Helg!