Bestill time

Klikk her

Bestill Yoga/Pilates

Klikk her

I disse coronatider blir det kanskje ekstra mange timer foran dataskjermen!

Mange blir sittende med hjemmekontor pga situasjonen rundt coronautbruddet. Dette kan føre til ekstra belastning på rygg og nakke. Her skal du få syv enkle øvelser du kan gjøre hjemme for å forebygge, men disse kan du godt også bruke dersom du skulle få akutte ryggsmerter. Programmet tar ca 15 minutter å gjennomføre og man kan gjerne gjøre det annenhver dag. Finn fram en matte eller håndkle som underlag. Er du klar?

Nøkkelen er aktivitet!

Øvelser for ryggen

Når man våkner om morgen er man typisk stiv i ryggen og da kan denne øvelsen være fin å starte dagen med i senga. Denne vil mobilisere ryggen og få igang sirkulasjonen.

Neste øvelse er en fin øvelse for korsrygg og brytsrygg. Her får du både styrke, tøying og mobilisering av ryggen.

Neste øvelse er en fin øvelse som de fleste klarer. Krum-Svai. En fin øvelse som både mobiliserer og tøyer ryggen.

Neste øvelse er utmerket å gjøre i kontorstolen og tøyer overkroppen godt.

Neste øvelse er en klassiker og mange har sikkert gjort denne før 🙂 Firefots diagonalhev. Flott øvelse som både er trygg og vil styrke ryggen din. Her får du virkelig jobbet på kryss av kroppen ettersom du løfter motsatt arm og ben.

Vi avslutter med to øvelser som vil tøye godt på ryggen.

Tips og råd

  • Ikke sitt for lenge av gangen, ikke mer enn 60 minutter av gangen.
  • Ta 5-10 minutter pause
  • Du kan f.eks ha ett varsel på telefon eller pc om at det er på tide å reise seg opp
  • Ta gjerne en god strekk i kontorstolen
  • Bytt sittestilling, det er den neste sittestillingen som er den beste!

Husk å ta deg en luftetur!

Du kan gå inn på vår youtube kanal for flere tips ved å trykke her

Bli gjerne med på vår livestreaming av yoga og øvelser med vår fysioterapeut. Følg med på Instagram og Facebook.

Er det noe du lurer på send oss en mail eller melding på facebook 🙂

Lykke til 🙂